Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

onsdag 26 oktober 2011

Husmanskost och biltvätt


En typiskt höstig höstdag. Jag har svårt för höst. Mörkret, färgen på landskapet efter att de vackra löven fallit av träden, regnet, kylan innan minusgraderna kommer, trädgården som somnar in, grillen som tar paus, husbilen som ställs in, långa byxor. Visst finns det ljuspunkter men fick jag välja bort en årstid - hösten ligger risigt till.
Till middag blev det riktig husmanskost: Kokt torsk, hårdkokta ägg, persiljesås, potatis och kokta grönsaker. Detta serverat på vår hopsamlade gul/orange/bruna 70-talsservis. Lite matporr bifogas i form av en bild. Mat och i synnerhet husmanskost ligger mig varmt om hjärtat. Det är kul att laga och det är så gott. En topp sju lista från mig skulle nog se ut så här:

  1. Kroppkakor
  2. Wallenbergare
  3. Klar grönsakssoppa och pannkakor
  4. Köttbullar
  5. Pepparrotskött
  6. Kalops
  7. Dillkött
Nu blev jag hungrig igen......

Bilen har fått sig en välbehövlig tvätt och dammsugning. Vinterdäcken redo för att sättas på och det visade sig att vi behöver köpa nya - det måste vara en av de tråkigaste utgifterna som finns. En bil ska man tanka och möjligtvis tvätta - sedan ska den rulla.

LPHFD onsdag 26/10: Big Bad Bill - Is Sweet William Now med Van Halen
Van Halen testar jazz !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar