Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

onsdag 7 december 2011

Konsert och naken tant

Igår kom min fru hem men en vinst på jobbets konstlotteri. En spritt språngande naken kvinna som sträcker på sig - den heter "Sträckande kvinna" så det passar ju bra. Det är en staty gjord i stengods och bor numera i vårt vardagsrumsfönster. Visst är den fin ?

Idag har vi varit på julkonsert med äldsta dotterns orkester - Träblåsarnas tisdagsgrupp. Jag känner igen mig så väl i hur det känns att behöva gå upp på en scen framför en fullsatt aula. Min stora tjej, hon var nervös och hade ont i magen men efteråt tror jag nog att hon tyckte det var kul.

Lite framåt för tavelprojektet - än så länge är jag inte nöjd men vem vet det kanske ändrar sig. Det är inte ofta jag är nöjd med tavlor jag målar.

LPHFD onsdag 7:e december: Jingle Bells med Bing Crosby


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar