Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

onsdag 28 mars 2012

Mat och tavla

Lunch på Collegium brukar mycket sällan bli en besvikelse. Igår åt jag där och återvände idag för att äta samma rätt: Bakad bleka filé med rödbetor, bacon från Grevbäcksgård, kapris och brynt smör. Detta tillsammans med deras potatisstomp var en matglädje i vardagen.
Kvällens final i Sveriges Mästerkock blev vinnaren den jag trott, väl förtjänt tycker jag men orättvist att inte 2:an får något - allt till vinnaren. skulle kunna erbjuda mig att vara avsmakare och jury i den tävlingen.
Igår hämtade jag hem vår fina tavla vi beställde för ganska länge sedan och den fick en plats i köket så man kan njuta av den ofta. För lite konst i våra kök !
LPHFD onsdagen 28:e mars: Inga Änglar Gråter med Niklas Strömstedt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar