Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

onsdag 2 augusti 2017

Pink Floyd Special

Dagens besök på Victoria and Albert museets Pink Floyd utställning överträffade vida mina förväntningar. Själva byggnaden är gigantisk och jag anlände när de öppnade och gick nästan två timmar inne på utställningen. Har aldrig sett en så proffsig, påkostad och innehållsrik utställning. Pink Floyd från början till dags dato. Allt från musik till berättelser kring deras grafiska inriktning, instrument, scenbyggnader, filmer, intervjuer med mera.  När jag kom dit fick man hörlurar som automatiskt kände av var man var, så att alla som gick omkring kunde lyssna på det man ville. Man fick prova att mixa låtar, titta på mängder med intervjuer, konserter, aldrig visat material. Jag är så nöjd.










Efter detta lyckade besök mötte jag upp resten av familjen. Shopping, besök på Harrods, lunch på Hard Rock och sedan tunnelbana ut till ett köpcentrum i Shepards Bush. Det regnade kraftigt så vi valde shopping inomhus. Efter lite mer bokaffärerna och pubbesök var benen återigen möra och kvällen fick bli på hotellet med lite god mat från den fina mataffären runt hörnet. I morgon är det hemfärd. En bra semester i storstäderna Paris och London lider mot sitt slut ch det ska som vanligt bli skönt att komma hem till sin egen säng - och att träffa katterna förstås.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar