Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

onsdag 13 november 2013

Vernissage på lördag 16:e november

På lördag smäller det. Jag ska ha min första egna vernissage av de tavlor som jag knåpar ihop på min fritid. I slutet av sommaren hade jag kontakt en gammal vän som driver Boställets Vedugnsbageri. (Bilderna är från Bostället).Vore det inte kul om vi gjorde något gemensamt, jag får visa min konst och Karin får ett evenemang i sitt bageri/café - kanske är det några nya som hittar dit. Jag har skrivit om Bostället förut men det kan nämnas igen. Trevligt café med fantastiskt bröd - inte minst vaniljbullarna...... När vi talades vid kändes det långt bort i tiden och det blir säkert inget av det men nu står jag här med ett tjugotal akvareller o foton som ska hängas upp i morgon. Nu blir jag lite nervös. Tavlor klara och prislista klar - bara att köra. Min personlighet är ju inte den som står i centrum eller gillar att göra det men efter utställningen på Ericssons konstförening så fick jag en liten boostning av egot. Aldrig har jag fått så mycket fina kommentarer om något som jag fick om mina tavlor. Jag har alltid trott att det är väl bara för min egen skull som jag gör det, men jag sålde faktiskt ett antal tavlor och fick flera beställningar.


LPHFD onsdagen 13:e november: Katie Melua med Nine Million Bicycles

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar