Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

fredag 23 juni 2017

Inte igår.....

Ibland har jag varit aktiv på bloggen, ibland inte.
Ibland målar jag mycket, ibland inget.
Ibland läser jag mycket, ibland inget.
Ibland fotar jag massor, ibland knappt alls.
En period snöade jag in på whiskey, provade, köpte, samlade.....nu inget.
Nu älskar jag att prova ölsorter.....
Lite periodare känner jag. Bra eller dåligt ?
Nu har det varit mycket trädgård, lite beroende på att jag haft tiden.

Som de flesta vet valde jag att avsluta min anställning på Ericsson efter knappt 18 år.  Eller valde o valde men jag såg inget annat alternativ och jag har ju ganska länge velat hitta på något annat. Nu har jag chansen. Frågan är bara vad.....,
Det är lätt att tänka i gamla hjulspår, man vet vad man kan och det är man bekväm med. Visst skulle det vara en dröm att kunna ägna sig år något jag brinner för men vad är det ? Om jag nu är en periodare så brinner jag också för olika saker vid olika tidpunkter. Jag kan gå all in i saker men tappar intresset efter ett tag. Hur ska jag hitta energin och få den att bibehållas längre ?

Nu närmar sig semestertider och arbetsmarknaden likaså. Knappast troligt med jobb den närmsta tiden. Jag ska försöka koppla av, fota, åka på loppisar, besöka Bråvalla och förbereda familjens semestertripp till Paris o London.

LPHFD, för er som glömt så är det min Låten På Huvudet För Dagen, jag har alltid en låt i huvudet - parallellt med min ständiga följeslagare sedan 18 år - tinnitusen.
Idag är låten: Känn ingen sorg för mig Göteborg av Håkan Hellström.
Håkan, vi ses på Bråvalla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar