Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

måndag 26 juni 2017

En stilla fundering

26e juni....regnet formligen öser ner och smattrar mot uterummets tak. Sitter man där kan man knappt höra vad man tänker.
Katterna tvättar sig, får ett plötsligt kattfnatt, jagar varandra som galna genom husets undervåning. Lugnar sig. För en sekund. Den ena fortsätter att tvätta sig. Den andra smyger på den tvättande katten, tyst, kryper ihop.....tar sats....flyger mot den stackars ovetande katten som trodde leken var slut och så är det igång igen.
Regnet fortsätter trummandet mot taket. Jag borde ta hand om tvätthögen i soffan.....borde passa på att måla lite.....borde samla ihop låneböckerna och styra kosan mot biblioteket. Det blir nog biblioteket....bara regnet avtar lite. Jag gillar bibliotek.
Hör regnet och tänker på yngsta dottern som är på sportläger hela veckan....hoppas de har någon inomhusidrott idag.

Vi har bokat resa till Paris och London. Vår kunskap i franska är utan överdrift - obefintlig. Kan bli spännande. Jag är dock taggade för Paris.....jag vill så gärna att det ska se ut som Christer Strömholms svart vita bilder från Place Blanche eller som i Pandoras blogg från Paris. Det ska i vilket fall som helst bli spännande att se Paris. Tips om vad som måste upplevas mottages tacksamt.

Nu ligger båda katterna och sover under bordet, regnet fortsätter att ösa ner och tvätthögen ligger kvar på samma ställe. Snart ska jag ta tag i den.....eller kanske biblioteket och låna böcker om Paris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar