Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

tisdag 25 juni 2013

Första semeterperioden och P1

Årets sommarsemester blir lite uppdelad. Vi börjar med 10 dagars semester i Venedig och Rabac (Kroatien). Först superturism i Venedig med två övernattningar och kameran i högsta hugg. Tänkte ta på mig min randiga tröja och halmhatt för att knäcka extra som gondoljär.
Därefter hyr vi bil och styr kosan mot Kroatien och den lilla staden Rabac. Där sammanstrålar vi med en annan familj där vi hyrt ett hus med trevlig havsutsikt och egen pool. Ser fram mot goda drinkar på den uteplatsen medan solen sakta sänker sig över Adriatiska Havet.

Årets tradition av sommarpratare i P1 har börjat. Jag försöker lyssna på de flesta av programmen oavsett vem som pratar och försöker hålla mig neutral o inte ha förutfattade meningar om de som pratar. Det lyckas mer eller mindre bra. I år inleddes serien med Jonas Gardell. Ett mycket bra program som framkallade tårar i ögonvrån och skratt som fick mig att fnissa hysteriskt när jag satt och arbetade.

LPHFD tisdagen 25:e juni: Mitt Enda Liv med Gertrud Stenung (Soundtrack Torka Aldrig Tårar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar