Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

söndag 11 november 2012

Fars dag och mörker

Tänk att vi för en vecka sedan var i Miami, känns redan långt bort trots alla minnen.
Mörkt är det också, längtar till advent när ljusstakar och adventsstjärnor kommer fram o lyser upp de mörka kvällarna.
Har lyckats med två träningspass i helgen, inte dåligt och mycket välbehövligt efter semesteruppehållet. Vi hade träningskläder med till Florida, skapligt naivt.....
Idag har det varit fars dag. Lunch hos min pappa. Tänt ett ljus i minneslunden för Annas pappa. Själv har jag bjudit familjen på amerikanska pannkakor till frukost med mycket lönnsirap - gott.
Nästa lördag har min käresta och hennes kompis 40+40-årskalas, det ska bli riktigt kul med ett party. Planering i full gång och inköpen påbörjade.
Detta ser jag fram emot. Ser också fram mot första helgen i december. Fredagskvällen konsert med Bo Kaspers Orkester och lördagskvällen konsert med Melody Gardot. En konserthelg !

Sist en liten önskan: Kan vi fira 10 000 besökare på bloggen nästa vecka ? Idag tickde den över 9 900 - jätteroligt !
LPHFD söndagen 11 November: Finns två stycken men jag väljer Magnus Ugglas fantastiska tolkning av Jag och Min far av olle Ljungström.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar