Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

onsdag 14 november 2012

Kobra och Zlatan

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Tack SVT för bra programutbud. Ett av mina favoritprogram, Kobra, visade återigen upp intressanta reportage. Jag rekommenderar reportaget om okända amatörfotografen Vivian Maier, en barnflicka som tagit en rulle film under varje dag i hela sitt liv. En 26-årig kille köper upp alla rullar, negativ och foton - totalt 140 000 foton (vad han hittils hittat). Därefter lägger han upp bilderna på Flickr och får en fantastisk respons. Han fortsätter att kartlägga hennes liv och håller på med en dokumentär. Varför händer sådant inte mig ? Fotografierna de visade var helt fantastiska. Se vidare på hemsidan som John Maloof lagt upp om Vivian.

Jag zappade runt från kvällens fotbollsmatch mellan Sverige och England, lyckades därmed missa 5 av målen i direktsändningen. Har dock sett Zlatans uppvisning i efterhand, inte många kan väl tvivla på hans inställning och målfarlighet längre, fyra baljor på en o samma match - helt galet.
LPHFD onsdagen 14:e november: Dancing the Whole Way Down med Maja Ivarsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar