Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

måndag 26 mars 2012

Retrosnyggt

Man kan ju förstå att man blivit så snygg när man tittar på bilder från sin barndom :-) Skämt o sido, när jag satt och skannade in gamla bilder så hittade jag bland annat dessa två. Jag tillsammans med min käraste mormor och morfar. Bilderna har en sådan härlig retrokänsla som blivit så poppis att Photoshopa fram. Dessa är dock inte redigerade mer än lite skärpa och räddat färgerna en smula men ingen filtrerande för att få fram känslan.

Det finns inte många veckor på året som jag inte tänker på mina morföräldrar. Jag var dagbarn hos min mormor ända sedan jag bara var knappt ett år fram till jag började förskolan. Det är klart att det blev som en extra mamma - mormor Maja. Hoppas Ni har det bra, var ni än är.
Morfar, jag tror nog du sitter på en stol i solskenet i dina gabardinbyxor och bar överkropp,din pipa i handen doftandes av Caravelletobak och en Lauderswhiskey i glaset. Mormor, du sitter i skuggan med din blommiga solhatt och en solklänning i det där sträva syntetmaterialet.
LPHFD måndagen 26:e mars: Kammahav med Persson Pack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar