Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

måndag 12 mars 2012

Vår och bröllop

Vår i luften, 13 grader varmt och de första hästhovarna syntes när jag cyklade från jobbet. Kanske finns hopp om vår o sommar i år också. Jag är en person som trivs bäst i lite lagom värme och att det finns färger omkring mig. Tiden mellan snön försvinner och att gräset börjar gro igen är ju bara så beige. En blick över ett kalt landskap utan löv, blommor och klorofyll blir inte jag så glad av. Nu vill jag ha grönt o blommor för att kunna ut och fotografera så det dånar om det.
Ikväll har jag avslutat handkoloreringen av mina morföräldrars bröllopskort. Tänk om man hade fått vara med och sett hur det egentlig såg ut, nu får man istället njuta av min gissningsförmåga vad gäller färger. Det enda jag säkert vet är att klänningen var just i blått siden med prästkragar på och att blommorna gick i rosa.
Hoppas ni har fina nejlikor och prästkragar var ni än är mormor och morfar.

LPHFD måndagen 12:e mars: 500 miles med The Hooters

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar