Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

onsdag 7 mars 2012

VAB och PS

 Ont i halsen, snuvig och ganska hängig. Inte jag. Yngsta dottern. En VAB dag ytterligare, känns som det varit ganska många i år, eller också är det bara en känsla. Hon hänger i soffan med dator i knät, jag hänger vid skrivbordet med datorn framför mig. Tänkte jag skulle ta tillfället i akt att scanna in några gamla svartvita bilder som är från min morfar, många från Linköpings Stadsteater där han var verksam som scenarbetare under ett antal år. Skulle vara kul att bevara dessa och leka lite med dem i Photoshop, kanske ge mig på att handkolorera några - det är en trevlig men lite pillig sysselsättning där resultaten kan bli riktigt trevligt. Jag återkommer om jag lyckas eller ej.
LPHFD onsdagen 7:e mars: Ett Mirakel med Björn Ranelid - återigen en j-a låt som jag inte bett om att få på huvudet. Han måste förresten vara handkolorerad eller....Ranelid alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar