Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

fredag 6 april 2012

Lååååångfredag och bageribesök

Göteborgsbesöket brann inne så nu tar vi en lugn långfredag med en liten mindre utflykt - Boställets Vedugnsbageri. Jag har skrivit förut om detta mysiga ställe som en gammal vän driver sedan knappt ett halvår. Inhyst i en lada finns nu detta vedugnsbageri och café. Värme och ljuvlig doft möter man i dörren när man kommer dit. Vi tog en kopp kaffe, saft och (törs jag nog säga) de godaste bullarna som jag ätit på mången dag. Där kan man sitta vid de mysiga borden och titta ut över åkrarna runt gården. Det är tänkt att bli platser ute till sommaren men idag kändes ganska skönt att slippa sitta ute - snön yrde som om det vore advent istället för påsk.
Här kommer några smakprov på hur det ser ut i bageriet (vårlökarna i snö samt kycklingen är dock från min trädgård och mitt hus) och jag rekommenderar varmt ett besök hos Karin.







LPHFD långfredagen 6:e april: För Kärlekens Skull med Ted Gärdestad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar