Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

onsdag 30 maj 2012

Safari och späckat schema

Någon som har märkt att kalendern är helt fullproppad under maj o halva juni - alltid. Jag längtar till semestern och den börjar med en vecka i Alcudia över midsommar. Mallorca har vi besökt ett antal gånger för vi gillar klimatet, lagom flygtid, enkelheten och att det är en vacker ö. Ta bara den pittoreska Porto De Soller på västra sidan eller gamla staden i Alcudia, mycket trevliga ställen och saknar man storstad så är det bara att poppa över till Palma. Fantastisk shopping, god mat och mysiga gränder.
Dessa tre ställen är mina topp tre på Mallorca - här kommer var sin bild därifrån.


Ikväll tänkte jag ta kameran på en fotosafari/promenad. Jag kände mig helt slut så safarin fick bli i trädgården - inte fy skam det heller. Piprankan blommar med sina knasiga blommor, Fänrikshjärtan dignar med blommor, stenpartiet står i full blom och det börjar gro i odlingslådorna redan. Bildbevis kommer här.




LPHFD onsdagen 30:e maj: Semester med Bo Kaspers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar