Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

måndag 31 oktober 2011

Höstlov !

Barnen har höstlov. Föräldrarna har barnlov. Ett logistiskt pussel hämtar/lämnar/skjutsar/kör barnen mellan far och morföräldrar samt goda vänner. Barnen slipper gå upp tidigt, föräldrarna kan komma iväg till jobbet. Barnen har det bra utan föräldratjat, föräldrarna har det också tjatfritt och får titta på några bra filmer o äta godis framför TV:n. It´s a win-win situation !
Men det är tomt i huset.....

Ikväll såg vi på den danska filmen Hämnden. Oj va den var jobbig men så bra. Danskar kan göra film och jag tyckte Mikael Persbrandt var bra för en gång skull. Jag börjar nästan att vänja mig vid danska som språk också. Under 10 måndagar har vi följt Lykke - en serie som har förgyllt måndagarna och det känns tomt nu när det är slut - ser fram mot ytterligare 8 avsnitt efter nyår.

LPHFD måndag 31/10: Håll Käft (när du pratar med mig) eller Skinnskallen med Anders Eriksson - ungefär en gång i månaden blir jag oerhört sugen på att lära mig ukulele bra....den här videon både sporrar och gör mig varse att jag inte ens ska försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar