Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

tisdag 25 oktober 2011

Tisdag - lite olja och lite beröm.

Inlämningsuppgiften på min kurs blev godkänd direkt ! Nice ! Examinatorn uttryckte beröm över mitt foto (fotot finns i mitt första blogginlägg). "Vilken vacker bild! Här förmedlar du absolut en känsla, på ett proffsigt sätt. Jag kan se denna bild finnas med i reklam för en pianobar, eller kanske någon herrgård som vill locka gäster i höstrusket. Glasfoten ger en känsla av lyx och alla ljuskällor sätter den där mysiga stämningen."
Det blev man ja faktiskt rätt glad av ! Nu är det bara tre inlämningsuppgifter kvar...... Beröm kan man aldrig få för mycket av, tyvärr är man (jag) alldeles för dålig på att ge beröm. Bättring Anders. Det händer dock att man får beröm, oftast via e-mail. Jag sparar dessa e-mail i en folder som är märkt "Bra". Dagar som kan verka mörka och ingenting är kul på jobbet så kan man fiska upp några e-mail från foldern och inhämta lite energi.

Nu har jag målat färdigt en olja som är till världens bästa Charlotte, hoppas hon blir nöjd. Linus är som motiv förstås stulet men kompositionen och färgsättningen är min idé - tyckte det blev bra. Linus är lite av en favorit som figur betraktat, kanske inte filmerna i sig men hans uttryck och enkelhet tilltalar mig.
I kväll blir det lite TV. Kobra på SVT 2 får man inte missa, det skulle handla om leranimation.

LPHFD tisdag 25/10: Huddinge med Orup.
Vilken skitlåt men tyvärr kan jag inte styra vilken låt som fastnar......

1 kommentar:

  1. Vad kul att du har börjat blogga. Jag ska nog ha koll på dig :-)

    Och fin tavla! Men vem är kär i vem egentligen?

    // Karin

    SvaraRadera