Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

tisdag 7 januari 2014

Föllsedag, fantasivärld och feber

Inte min snabbaste dag genom tiderna, lite tråkigt när man har födelsedag. Vi tog en tur till ett av systerhotellen till det vi bor på. Det är beläget vid stranden vid Pompano Beach. Vi kollade in beachen men badade inte idag. Istället åkte vi downtown av FL för att åka med en sightseeing med båt på kanalerna. Det var ett bra val. Själv var jag nog ganska febrig men det var riktigt kul att se denna fantasivärld av stora vräkiga hus och ännu dyrare båtar. De berättade att husen köptes för 2-3 miljoner dollar för att sedan rivas och bygga större - ofta på fler tomter bredvid varandra. Nedanför husen ligger båtar som får den svenska båtflottan att se ut spm barkbåtar. Det är företagsmagnater, tv-stjärnor och fotbolls/basketproffs som samsas om husen. Många var till salu och vi pratar priser på hundratals miljoner. 
Den smaskigaste båten som låg i hamnen var denna.
Det är Steven Spielbergs lilla yacht Seven Seas som gick loss på 200 miljoner dollar. Inget man drar in i Göta kanal precis.
På eftermiddagen fick barn o fru ägna sig åt poolen medan jag kurerande mig lite. Tror jag behövde det för att orka med en middag på Ruby tuesday som bara ligger ett stenkast från hotellet. Det var en helt ok födelsedag men jag hade gärna kännt mig en aning piggare.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar