Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

onsdag 8 januari 2014

Kyla och återbesök

Jag vet inte om jag vetenskapligt kan bevisa detta men på våra tre senaste resor har vi dragit till oss kyla. Senast i Florida drog det in en orkan med kyla, i Venedig förra sommaren prickade vi in en riktigt kall sommardag och nu idag sjönk temperaturen 30 grader F. Förhoppningsvis bara för en dag men 14 grader är kallt för att vara i FL. Jag passade på att ta på min nya hoodtröja och göra reklam för världens bästa orkester. Jag hade tyvärr inga skivor med mig att sälja men nog borde många tusen människor ha sett blottartuban idag i Sawgrass Mill.
Idag blev det alltså shopping igen. Vi avverkade andra delen av Sawgrass Mill. Det är verkligen galet stort. Det är också stor skillnad på priser, främst på amerikanska märken. Kläder, smink och skor är det som skiljer mest. Converse mer än halva priset, sminkprodukter kanske en tredjedel och kläder t ex Hollister är nog 75 procent billigare. Det har blivit en hel del påsar. Tur att jag vann en bagagevåg på jobbets paketrace.....
Idag har jag mått en hel del bättre än vad jag gjorde på min födelsedag. Tack för tipsen om de röda o gröna kapslarna jag knaprat i mig. Om det är de eller tiden som läkt vet jag inte men bara man tror hårt så hjälper de säkert. Nu håller vi tummarna för att resten av familjen slipper influensan. 
I morgon hoppas vi att alla mår bra, då ska vi försöka ta en tripp till Everglades för lite alligatorjakt.
Här kommer lite shoppingbilder i sann blogg-anda !
Hörlurarna är min födelsedagspresent, det blev ett par Bose AE2i - fattar inte att jag lyssnat i dessa små öronpluggar förut......vilket j-a ljud. Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet dårå.....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar