Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

fredag 6 januari 2012

Bra film och piano

Äntligen kom pianot hem, hoppas det ska trivas på Enskiftet. Det pryder sin plats, det kommer bilder fast inte idag. Om tre minuter fyller jag år, det är lite kluvet att fylla år när man kommit över 40 tycker jag. Det låter så gammalt, 43 år......jag känner mig ju fortfarande som 25-30 och det är väl bra men fundera på vad man tyckte när man var 15 eller 20. Då lät 43 som världens äldsta men som tur är förändras ju ens horisont och man växer väl in i sin ålder men 43.......jag trodde 42 var meningen med livet enligt Douglas Adams i alla fall. Jag tröstar mig med att 43 är det naturliga talet som kommer mellan 42 och 44 - yeah !
I kväll åt vi middag med goda vänner och hade en trevlig pratsstund. Vi avslutade kvällen med en frans film - Igelkotten (efter Igelkottens Elegans av Muriel Barbery). Jag tyckte boken var fantastisk och filmen var en trevlig, ganska boklik liten historia.

LPHFD torsdagen 5:e januari: Inga Änglar Gråter med Niklas Strömstedt - nu är vi där igen.....hur fungerar hjärnan egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar