Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

onsdag 18 januari 2012

Internet och ost

Fortfarande en internetuppkoppling som strular och leverantören o nätägaren letar fel och skyller på varandra. Det är inte att man inte klarar sig utan uppkoppling men nästan....det finns saker man gärna har nätet till, t ex sköta bankaffärer.
Nu har jag varit utan sötsaker i 18 dagar, det måste vara något slags rekord för mig. Det går bättre än väntat. Igår gick jag runt i city när dottern var på spelning, sååååååå nära att jag smet in på Karamello eller liknande affär men jag höll mig - bra jobbat Anders ! Annars var det en skön tur på stan. Nästan två timmar för sig själv, gick på secondhand-runda, kollade slutreorna och kollade på nytt objektiv till kameran. Bestämde mig för nytt zoomobjektiv men blev lite snål och handlade det via nätet istället för butik. Jag är kluven till detta fenomen. Leta, prova och känna på grejer och sedan beställa på nätet. Man vill ju att butikerna ska överleva men samtidigt när det skiljer så mycket pengar.... Det blev ett sådant objektiv 55-300 mm. Här ska fotas.

För övrigt fick jag ostnoja till middagen idag - ibland kan jag bara inte motstå ost. En ny uppackad Goudaost på färskt knäckebröd.....kanske inte nyttigt och kanske en revolt mot godisförbudet men så gott.
LPHFD onsdagen 28:e januari: The Great Gig In The Sky med Pink Floyd - jag trälar med pianostämman mellan döttrarnas variationer av Kalle Johansson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar