Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

söndag 22 januari 2012

Tidig morgon och bilder

06.24 sätter min fru igång klockradion......hon är helt säker på att det är måndagsmorgon och är glad över att vi inte försovit oss eftersom hon glömde att ställa alarmet.......Vi somnade dock om o vaknade vid 09 - en mer normal tid för en söndagsmorgon.
Sedan blev det en sväng till gymmet, tog nästan ut mig lite för mycket, man vill så mycket och gärna men måste nog inse att man inte är fulltränade efter fyra besök på gymmet.
Har fotat en del med nya objektivet och känner mig nöjd. Jag bifogar två bilder som blev extra bra, gillar färgerna och skärpan i dem.

LPHFD söndagen den 22:a januari: Better Life med Laleh

3 kommentarer:

  1. Otroligt fina bilder. Har du gjort nåt med färgerna i Photoshop? Jag menar - det ser ut som svartvita bilder med bara några områden med färg. Asfräckt och skitsnyggt. Vilket objektiv måste jag köpa alltså? // Karin

    SvaraRadera
  2. Det har väl inte bara med objektivet att göra, obj är ett Nikon 55-300 men retuschen är gjord med en effekt i kameran som heter selektiv färg, den är rätt fräck. Kameran är en Nikon D5100.

    SvaraRadera
  3. Nej, jag menade inte att förringa fotografen så klart!

    SvaraRadera