Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

tisdag 3 januari 2012

Pianoägare och bilskrutt

Nu är vi äntligen lyckliga pianoägare men det blev inte det jag hade förutsatt mig att köpa. Det fanns i och för sig kvar men provspelade och det fanns ett som klingade bättre plus att det var mer rätt storleksmässigt. Det blev ett Baumgardt och torde vara tillverkat på 50-talet - det mest baserat på hur det ser ut, jag har egentligen inte en aning. Det levereras hem på torsdag eftermiddag och alltihop för det överkomliga priset av 1 400:-. Nu ska det bara döpas och stämmas, fast stämningen får vänta ett par månader så det hinner acklimatisera sig i vårt hus. Ett piano, får bli en föllsedagspresent till mig eftersom jag fyller på fredag. Grattis på mig !
Nu ska man bara lära att spela också......

Sedan har vi kapitlet för sig just nu....bileländet. Läcka i hydrauliken, glappkontakt i lyset , rostangrepp med mera. Idag pajade troligen en tändspole också - den går som en kratta. JAG VILL HA EN NY BIL !!!!!
LPHFD tisdag 3:e januari: I Will Survive i tolkning av Cake

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar