Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

torsdag 2 februari 2012

Bröd och trevligt återseende

Började dagen på gymmet, skönt och faktiskt kände jag mig ganska pigg trots att klockan var tidigt på morgonen (för mig). Bara jag inte blir träningsbiten.....fast det gör ingenting, det skulle jag behöva.
I kväll har jag träffat två skolkompisar. Karin hade jag inte träffat på massor av år så det var ett trevligt återseende. Jag och Ulrika åkte till Karins ganska nyöppnade vedugnsbageri - Bostället. Jättefint bageri med inriktning på att producera gott och hälsosamt bröd med hög kvalitet av lokala råvaror. Det var kalasgott - har ni vägarna förbi eller ska på en liten utflykt, passa på att åka dit. Det var mysigt att återse gamla vänner. Vi umgicks mycket och ofta under främst gymnasietiden. Vi tittade på gamla kort och mindes tillbaka - så ung, smal och "vuxen" man var när man hade slutat gymnasiet......
Här kommer några smakprov på detaljer från Karins vedugnsbageri. Tack för god soppa, gott bröd och en smaskig semla.




LPHFD torsdagen 2:e februari: It Must Be Love med Madness

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar