Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

måndag 13 februari 2012

Söndag, Sting och SJ

Uppe med tuppen och söndagsmorgonen bjuder på sitt bästa väder - lagom kallt o en strålande sol. Mot Stockholm med ett tåg som går på utsatt tid. Vi ratar tunnelbanan och börjar strosa mot Söder. Fotograferar, njuter av vädret och letar lunchrestaurang. Den lilla mysiga kvarterskrogen blev till slut Pizzahut - hungern fick styra. Vi fortsätter runt på Söder för att styra kosan mot Fotografiska Museet. Fint ställe med smakfulla utställningar, fint läge och ett kafé som bjuder på en av Stockholms finaste vyer.




Vi fortsatte in mot City för att titta lite i affärerna innan de stänger, gör av med INGA pengar, hamnar på Belgobaren där vi inmundigar Liegekorv med potatisstomp, musslor samt frites med majonnäs. Sedan var det äntligen dags för dagens stora mål - Back To Bass Tour med Sting. Jag såg ju denna konsert när jag var i Dallas men jag såg den gärna igen och jag ville se den min älskade. Givetvis ville hon se Sting också, jag tror det är 6:e gången vi ser Sting på olika turnéer varav en gång med The Police. Det här var nog den bästa konserten. Skönt att slippa Globens kassa ljud. Waterfronts konsertlokal är lagom stor och har ett sagolikt bra ljud. Jag tog en del kort och ska redigera dem - vi satt nästan längst bak så de blev lite suddiga men är på det hela taget ganska nöjd med kameran även i denna miljö.

23.15 skulle sista tåget gå. Det visade sig vara fyra timmar försenat och skulle komma till Sthlm C kl 03.20 - det var vi inte så sugna på att invänta. Springande kom vi med sista Swedbussen mot Linköping - nu ska vi bara ha tillbaka pengarna för tåget.
LPHFD måndagen 13:e februari: Hela setlistan från gårdagens konsert:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar