Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

lördag 18 februari 2012

Fixarlördag

En skön lördag. Fixa, redigera videofilm till mina föräldrar, 2 timmar skakig videofilmning på suddiga djur i Serengeti har blivit 2x 25 minuter på DVD.
Därefter bokade vi en semestertripp till Alcudia under en vecka i juni - ser redan fram mot det. Alcudia är en turistort men man kan hitta trevliga avstickare och framför allt gamla Alcudia är en liten oas. Vi gillar Mallorca, det har haft en oförtjänt dåligt rykte - man kan faktiskt undvika Magaluf o Palma Nova. Palma stad är en av de häftigaste "liten" storstad jag besökt.
Jag hann med ett träningspass också, det känns som en bra lördag.
En glad nyhet på morgonens nyhetssändning. KD har gjort en kovändning vad gäller tvångssterilisering av människor som vill genomgå en könskorrigering. Man ska inte behöva vara skild eller genomgå en sterilisering - det kanske finns hopp ändå. KD kommer dock aldrig att få min röst men det är tacknämligt att de tagit sitt förnuft tillfånga i denna fråga.
LPHFD lördag 18:e februari: Här kommer den ige, jag blir aldrig av med den - kan ingen säga att den är bra.......Hvilelöse Hjerte med Kim Larsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar