Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

torsdag 25 oktober 2012

Florida Mall och ölens Mecka

Idag har varit en mellandag för nöjesparkerna och den inleddes med ett par timmar vid poolen. Jag läste ut en riktigt bra bok Håkan Nessers "Maskarna på Carmine Street", den ingår inte i någon deckarsvit utan är fristående roman med historia som fångar mig från första sidan. Jag gillade Nessers van Veeteren serie sådär men tycker hans senaste serie om Gunnar Barbarotti är väldigt bra.
Lunch på rummet och sedan bar det av till Florida Mall - ett köpcentrum med 260 butiker inkluderat alla de stora varuhusen Nordstrohms, JC Penny, Sears, Macys och några till. Vi är alla fyra lite shopoholics så man kan väl säga att vi hamnat på rätt ställe i världen. Det fanns en imponerande affär med M&M, se bilder.
På vägen hem stannade vi vid vår nyvunna favoritmataffär, Whole Foods Market (http://www.wholefoodsmarket.com/whole-foods-market). Den är otroligt fräsch och innehåller allt man kan önska sig i en mataffär, det är absolut inte någon Willys eller Lidl utan snarare en blandning av NK och östermalmshallen. De är kända för sitt utbud av bland annat öl. För en ölentusiast som mig så kittlar det i magen och gommen. Minst 300 sorters öl av vilka jag kände igen ett 50-tal. Bara måste prova igenom ett gäng och de inhemska sorterna är mycket prisvärda, knappt 2 dollar styck.
I morgon ska vi tillbaka till Universal studio och Island of Adventure, nu vet vi vad vi vill åka och främst ska vi gå in i Hogwarths och hälsa på Harry Potter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar