Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

söndag 7 oktober 2012

Höst och älggryta

Nu har jag slarvat med bloggandet, ska föröka skärpa till mig. Tänkte jag skulle för lite resedagbok via bloggen när vi åker på semester om knappt två veckor hit......
Vi ska åka till Florida i drygt två veckor. Hyra bil o se oss omkring, njuta av värme, gå på nöjesparker och kanske shoppa lite. Vår rutt kommer att vara Miami-Orlando-Fort Myers-Key West-Miami Beach. Det ska verkligen bli spännande, länge sedan jag såg fram mot en semester på detta sätt.

Den här helgen har det känts otroligt mycket höst. Jag har aldrig tyckt om höst, vet inte varför, jag blir låg av hösten. Den är vacker på sitt sätt men jag gillar vår o sommar. Hösten är ett tecken på att nu är den sommaren slut. Trädgården vissnar ned, möblerna ställs in och blommorna försvinner. Ännu en av anledningarna till att jag ser fram mot semestern, jag behöver ljus o värme.

Igår gjorde vi dock en riktig höstgryta med älgkött. Den var riktigt god och ett fylligt sydafrikanskt rödvin funkade perfekt till. Vi rundade av med lite ostar från den bästa ostbutiken - Norins.
Idag tog vi en långpromenad och fotade lite höstbilder, okej då det kan vara vackert med höst men det förlåter inte allt.

LPHFD söndagen 6:e oktober: Herkules Jonssons låt med E.S.T


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar