Vallaskogen Linköping

Foto: Anders Pihl @creativeamor

tisdag 22 november 2011

Lååååååång resa och låååååååånga köer - och en polis......

Skulle ha bloggat om lördagens turistande, om Southfork, om att åka vilse i 5-miljonersstaden Dallas och om världens godaste texmexmat. Så blev det inte - jag somnade..... Jag bifogar dock lite bilder.

Vi började på Southfork Ranch, bara 15 minuters blfärd från hotellet. Detvar som man tänkt sig fast mycket mindre. Man har bara spelat in utomhusscenerna där, resten är inspelat i studios i Kalifornien. Vi åkte o gick den guidade turen och köpte lite kitschiga souvenirer. Vidare mot Stonebriar Mall. Det var stort, som allt annat i USA. Maten är stor, människorna är stora, bilarna är gigantiska och husen stooooora.

Efter en del shoppande bestämde vi oss för att gå på kvällens NHL match mellan Dallas Stars och San Jose Sharks.Två timmar senare och efter många felkörningar gav vi upp. De vi frågade visste ofta inte vad ishockey var. Istället blev det en Mexikansk restaurang som vi blivit rekomemnderade. Hungriga kastade vi oss över tacochipsen och deras hemmagjorda salsa - stark som tusan. Därfter helgrillade jätteräkor som stoppats med jalapeno och ost. Detta tillsammans med några Corona och guacamole gjorde kvällen ändå - trots utebliven hockey.

Söndag var det dags för hemresa. På grund av dimma i London så kom vi iväg 1,5 h sent och missade anslutningen i London. Strul, strul och åter strul med Brittish Airway o ett köande i deras servicedisk i 2,5 timmar gjorde att humöret började tryta och hungern satte in. Detta efter en natt med 1 timmas sömn.....

Efter att köat hos BA var vi åter på SAS, jodå vi hade biljetter - till olika flighter, det var väl inte så farligt men väl vid incheckning en så fanns det inga bokningar......morrrrrr....men det fanns platser kvar på 21.05 flyget......ca 12 timmar efter vi skulle ha flugit. Nu sitter jag här på Heathrow och försöker slå ihjäl alldeles för många timmar, men vi får ju komma hem i alla fall.

Vi kom iväg till slut, kö i uttaxningen från Heathrow, toksov i 2 timmar, hämta bagage, hyrbil och ut på motorvägen. I höjd med Nyköping ligger vi och cruisar i 125 km/h.......blåljus i backspegel......skit nu ryker 2500:-. Polisen undrar vad vi gör ute mitt i natten, alkotest och tillvår förvåning får vi åka ! Yes vilken bra present mitt i natten. Hemma 04.00 - kraschar i säng.