Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

lördag 31 december 2011

Badning och bio

Dagen för den stora dagen då man måste ha roligt, måste klä upp sig, måste äta den godaste maten, måste gå på fräna fester och......ja ni fattar. Jag är inget jättestort fan av nyårsafton. Detta upphausade evenemang som i stil med midsommar bara måste firas på så roliga o trevliga sätt. Varför kan man inte göra sådant även utanför dessa två högtider ? Vi ska ha trevligt i morgon o laga god mat o umgås med trevliga vänner.
Idag har vi ägnat oss åt bio, bad och umgänge. Jag fick vackert följa med Alvin o Gänget 3......om man uttrycker det diplomatiskt så tycker jag att denna 3:a var den minst dåliga av de 3 som jag fått genomlida. Visst, det är en film för barn men en bra barnfilm ska även kunna avnjutas av vuxna och det här är bara trams enligt mitt tycke. Dock är det mysigt att gå på bio med dottern och hon njöt i fulla drag av filmen vilken var meningen.
Därefter bar det av till simhallen för det stora nyårsbadet tillsammans med goda vänner. Simning, vattenrutsch, bastu o bubbelpool. Därefter pizza/thaimat och lite rödvin - en trevlig avslutning på en bra dag.
Jag fick också tillfälle att överlämna mitt fynd på Återvinningen till min allra bästa vän F. Han blev nöjd, hans fru J kanske inte riktigt lika nöjd......bildbevis nedan på en underbar lampa i form av ett skepp........
Nedan kommer också en tavla som gavs bort till min kära mor - en tupp som hon önskat sig, hur man nu kommer på den idén.


LPHFD fredagen 30:e december: Viva La Vida med Coldplay

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar