Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

fredag 9 december 2011

Kraschar och helglängtan


De som har sett på Facebook idag har säkert sett min status. Morgonen började på ett bryskt sätt. Hoppade upp på cykeln, det såg lite halt ut men det brukar funka. Tar fart nerför backen på uppfarten, svänger ut på vägen, jag svänger - inte cykeln. Den fortsätter i tangentens riktning mot grannhuset och jag hamnar platt på marken. Aj. Upp igen, piffa till mig och gör ett nytt försök o trampar till. Kedjan sitter dock överallt utom runt kugghjulen........leder upp cykeln och parkerar den. Går runt hörnet på huset och fötterna försvinner ånyo under kroppen och jag blir liggande som en tallrik kräm på marken. Tanken var att hämta nyckeln till min frus cykel men ger upp och tar en promenad till jobbet. Kroppen känns ganska bra, lite öm men vi får väl se hur den känns i morgon.
Nu ska packas lite inför en helg i Stockholm, det ska bli skönt med lite barnledigt och gå på restaurang. Återkommer med rapport.

LPHFD fredag 9 december: Fairytale Of New York med The Pouges featuring Kirsty McCall






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar