Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

onsdag 28 december 2011

Router och 3D

En lagom lång arbetsvecka är till ända. Avslutade arbetsdagen med ett besök på gymmet, cyklade 7 km och lyfte lite skrot - förmodligen tar jag mig inte ur sängen i morgon.
Har haft en dust med husets trådlösa nätverk. Inkoppling skulle lätt fixas av dotterns nya Nintendo 3DS. Jag hade en fil på datorn där det tydligt stod: Detta password skall användas när du lägger till nya enheter till den trådlösa routern. Mycket enklare kan det knappast bli. Två timmar ägnade jag åt det på tisdag kväll. Onsdag ytterligare en timma. Nu grottade jag in mig i inställningarna för de fungerande datorernas inställningar. Här hittade jag ett komplett annat password - och ett tu vips funkade allting klockrent. Varför i h-e hade jag skrivit den där filen ?
Barnen har förstås jullov och en den ena o en den andra sover över hos kompisar eller har kompisar här, dagarna ägnas åt lek eller filmtittande - ganska trevliga jullovsaktiviteter. I morgon har det pockats på att biobesök står på önskelistan. Bara jag slipper se Alvin o gänget 3.....men det går väl att lämna av barnen vid filmstaden och sedan ägna sig åt mellandagsrean !

LPHFD onsdagen 28:e december: Madness med It Must Be Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar