Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

torsdag 15 december 2011

Julpyssel o VAB

Stora dottern sjuk. Yngre dottern o jag passar på att snida till årets pepparkakshus. De senaste åren har vi försökt göra små projekt t ex vårt hus, husbilen mm. Årets blev lite avslappnat, byggsats och lite mer energi på kristyren. Tricket är att få den ganska fast och det fick man med hjälp av att vispa den ganska länge. Föregående år har jag lite slarvigt vispat ihop kristyren med en gaffel och resultatet blir en rinnig sörja som hänger som slime från taket på huset. I år var jag nöjd.


Tavelbeställningen är klar och efter lite fix i trix så blev den ganska bra - tyvärr kan jag inte ännu lägga ut bild, man vet ju inte vem som läser bloggen: Vore inte så bra om personen som ska uppvaktas får se den innan det är dags.
Fredag i morgon - känns ganska skönt. Sista helgen innan jul kom jag på......lite småstressad över att inte ha börjat med paketen ännu men det ordnar sig, det brukar det göra.
LPHFD torsdagen 16:e december: Höst På Min Planet med Lars Winnerbäck en tidig låt med Winnerbäck då han fortfarande skrev visor med finurliga texter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar