Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

lördag 3 december 2011

Blåsor och ljud

Lördagsmorgon, vanligtvis favoritdagen på veckan. Det är det fortfarande men nöjet förtas lite av att vakna med en tinnitus som är lite värre än vanligt samt ett gäng med blåsor i munnen. Troligen lite förkylning på gång, tinnitusen blir ofta lite värre då och blåsorna kommer som ett brev på posten.
Men nu ska jag inte deppa ihop för det. Idag kör vi lite Melodikryss och sedan blir det återsamling med dansbandet - det ser jag fram emot. Provade just nya appen för melodikrysset - genialt ! Lösa krysset och lyssna på snabbgenomgången .- passade bra  i nya telefonen jag fick i vecka, en Xperia Pro, ganska trevlig bekantskap. Nu ska jag bara försöka få låna den av barnen - det blev snabbt en favorit att spela spel på.
Tittar ut genom fönstret och möter ett ganska grått väder, nu tycker även jag att det kan bli lite kallare och bli vitt på marken. Vinter ska vara kort och intensiv - sen får det bli sommar igen.....längtar till värme.....får trösta mig med denna sommarbild från västkusten förra sommaren.
LPHFD lördag 3:e december: Kyckling På Fredag ur reklamen för Kronfågel Jag vet det är inte klokt vad huvudet spelar en för spratt ibland.....både tinnitus och denna låt på huvudet när man vaknar....kan bli för mycket av det goda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar