Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

fredag 23 december 2011

Skön dag och kärring

En ledig dag innan det stora juldebaclet drar igång på allvar. Nejdå så farligt är det inte, vi har båda fåtaliga släkter som vi firar jul med så det blir åtta personer här i morgon - precis lagom.
Idag har vi fikat hos goda vänner, lämnat julblommor till en gammal moster samt farföräldrar. Sista julklappen kom med posten idag och jag hämtade ut den på vår lokala butik i Lambohov. Julstämning i butiken. När jag skulle betala höll jag bokstavligen på att bli omkullsprungen av ett par i 60-årsåldern, kvinnan var i det närmaste manisk att få komma före mig i kön - nu var det så att min fru redan stod framför paret så jag kunde lugnt kliva mellan dem och komma före. Väl betalad o klar så packade vi våra få varor, då kommer kvinnan igen, höfttacklar bort mig och sträcker sig över mina varor för att nå sina varor. Jag var så nära att kläcka ur mig en "oneliner" som skulle fått henne att troligen implodera av julstress men jag hejdade mig - det är ju i alla fall jul.......men inte ens det fick mig ur balans utan kvällen fortsatte i ett skönt jultempo.
Jag slog till och lagade thaimat, det kändes lagom juligt. Drack en god öl som inte var en julöl men blev glatt överraskad.  Innis & Gunn Spiced Rum Finish - kalasgod.

LPHFD fredag 23:e december: Michael Bublé med Jingle Bells

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar