Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

tisdag 13 december 2011

Julklappar och nycklar

Äldsta dottern ringde och var ledsen - hon hade glömt husnyckeln och samtidigt släpat en tuuuuuuung väska innehållande skridskor från skolan och hem. Jag ryckte ut och släppte in henne, tur man jobbar nära hemmet. 2 minuter på cykeln och jag är hemma - det är lyxigt och en forma av livskvalitet. Under ett år efter avslutade högskolestudier så pendlade jag och jag led varje dag. Jag tycker det var hemskt och tidsödande - tid som är svårt att göra något vettigt av och otroligt kostsamt. Är det något jag ska föröka undvika så är det pendling, det gjorde inte min själ gott.
Nu har min fru fyllt år och då är det dags att börja tänka på julklappar.Önskelistorna från barnen är långa och den från den äldre dottern - mycket kostsam. Inte alla barn som önskar sig resa till New York, Ipad 2, egen dator, Iphone mm. Jag kan lugnt säga att hon inte kommer att få något av detta i paketen. Nu blir det att gnugga geniknölarna och komma på massa kuliga, smarta och nyskapande julklappar.....
Annars har jag jobbat och lyssnat på Musikhjälpen i P3 - ett bra ändamål, bra underhållning och trevlig musik. Passa på att skänk en slant till ett bra ändamål.

LPHFD tisdagen 13:e december: Skogsnäs med Stefan Sundström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar