Vallaskogen Linköping

Vallaskogen Linköping
Foto: Anders Pihl @creativeamor

söndag 11 december 2011

Semesterhelg och lustmord

Detta får bli en tvådagarsbetraktelse. Jag börjar från slutet med att vi suttit och tittat på Så mycket bättre där det var Mikael Wiehes dag. Detta fantastiska program med några människor som jag har haft ganska svårt för: Wiehe, Ledin och E-Type. Jag är inte sämre än att jag kan ändra uppfattning, vilka bra versioner de gör av varandras låtar, det öppnar upp både för att höra mer av de tolkande och de som tolkas. E-Types absoluta lustmord på Titanic gjorde min kväll.
Annars har helgen tillbringats i Stockholm med fru och goda vänner. Mycket promenerande, långa cafébesök, strosade på Söder, lunch på Vapiano, mer stadsvandring, ölpaus på KB.  Därefter hamnade vi i upploppen på Mynttorget mellan antirasister och högerextremister. Förra året när vi var i Stockholm vid samma tidpunkt så hamnade vi några hundra meter från självmordsbombaren. Verkar som vi dras till händelsernas centrum.
Dagen fortsatte med lite skumpa på hotellrummet och sedan mat på Griffin Steakhouse - vilken bra mat. Jag provade deras Kalixlöjrom, pepparstekt oxfilé samt husets ostar - magiskt gott. Kvällen fortsatte på nya Scandic Grand Centrals bar och sedan en nattfösare på Belgobar innan vi styrde kosan till hotellet.

Söndagen började med lång hotellfrukost och sedan en skön dag på staden innan vi hoppade på ett fullsatt tåg tillbaka till Linkeboda. Mycket skön helg.Lite bilder från helgen kommer här.



I morgon fyller min käresta år så då blir det lite sång o paket innan jobbveckan tuffar igång.

LPHFD söndagen 11:e december: E-Type med Titanic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar